Unde se termină frumuseţea şi începe circul…
Written by soacramica on November 26, 2009 – 14:17 -
Ca oricare femeie de vârsta mea mai spun şi eu uneori: “Bun, acum când ştiu cât sunt de deşteaptă, spuneţi-mi cât sunt de frumoasă”
Partea cu frumuseţea o iau în glumă, desigur, pentru că nu frumuseţea e concurenta mea, ci tinereţea.
De la o vreme mă deranjează un paradox: cum poate fi femeia atât de legată şi în acelaşi timp atât de departe de noţiunea de frumuseţe? Cum poţi să-ţi petreci o viaţă întreagă în faţa oglinzii şi să te vezi cu totul altfel decât te vede un bărbat? Pentru că nu ştiu altfel cum să explic de ce femeile frumoase ca păpuşile ruseşti sunt singure, iar mediocrele şi urâţelele (adică tot atât de aproape de glamour ca mine acum de piramida lui Cheops) se plimbă la braţ cu cavaleri chipeşi.
Bănuiesc eu în care scoică stă ascuns adevărul şi îmi pare rău că e atât de inaccesibil pentru orice femeie. Simona Catrina scria într-un articol că frumuseţea începe acolo unde genetica a lucrat mărinimos (asta o avem în R. Moldova, păcat să ne plângem, nu-i aşa?) şi erupe acolo unde tata, norocul şi/sau amantul au mai pus ceva bănuţi (în sensul de valoare). Iaca de la acolo unde trebuie să căutăm răspunsul. De ce nu erupe? Sau dacă erupe, de ce nu la timp?
Unicul bărbat care nu mi-a spus niciodată că sunt frumoasă a fost tata. Şi el trebuia să fie primul. Terapia pe care o face socrul mic cu fiică-sa mă amuză nespus, dar mă linişteşte şi-mi dă speranţă. Când îl văd că se întoarce de la un meci de fotbal (dintr-un oraş situat la dracu-n praznic, la sute de km de lângă casă) cu o medalie pentru fiică-sa “Cea mai frumoasă fată din lume” sau când îi decupează tartine din miez de pâine în formă de inimioară, mă sperii. Tare mă sperii. Tac în glas, dar mă întreb în minte: “Oare nu e prea de tot?” Şi tot atunci zic, nu, dragostea de tată nu poate fi prea multă. Prefer să audă de la taică-său în premieră că e frumoasă, cea mai frumoasă, decât să coacă în ea sentimentul de frustrare şi să fugă în lume cu primul bădăran care îi va spune pentru prima dată cu o bere în mână: frumoasa mea!
Prefer să ştie că va fi iubită şi admirată nu pentru machiaj de la Dior întins pe faţă şi urechi sau pentru o poză prelucrată în photoshop (deşi mă-sa e antrenată, ar putea s-o ajute), dar pentru tinereţea ei radioasă ca o primăvară, spontană şi pistruiată pe care n-o poate reda niciun program sofisticat din lume.
Să n-o mutileze cum a făcut-o mă-sa la timpul ei, decolorându-şi părul, camuflându-şi pistruii cocheţi de pe nas şi bulbucându-şi ochii cu creionul. Când m-a văzut socrul mic pentru prima dată fără mascaradă, dimineaţa, ciufulită, cu aer de copiliţă (vorba lui), m-a privit cu atâta admiraţie c-am simţit cum mi s-au înroşit toţi pistruii căţăraţi pe nas. Mona Lisa din Louvre cred că s-ar fi ales cu pete verzi pe faţă de invidie. Nu de alta dar acum ştiu bine că pentru a câştiga o privire ca asta de la un bărbat, unele femei disperate investesc mii de euro în moacă. Cele proaste ca mine o niveleau cu cosmetice. Şi, hai să spun sincer, nu de cea mai bună calitate şi bun gust.
Nu e uşor să începi să te priveşti cu ochi de bărbat. Ceea ce n-a reuşit să facă tata în copilărie, pentru unele o face norocul sau amantul. Şi n-aş proceda corect dacă aş încheia postul aici. Pentru că n-am spus nimic despre mame. Mai cred eu că adevăratul circ începe deseori de la sfaturile unor mame “experte” la capitolul frumuseţe.
Am întâlnit mai multe mame care-şi sfătuiau fiica să se dea cu ruj de doi bani pentru a atrage atenţia mai ceva ca un semafor la răscruce, decât s-o ducă la o esteticiană sau dentist. Mai multe care îşi încurajau fiica pentru a-şi arăta picioarele dezgolite până la ovare sau un decolteu înghesuit în bluziţe sintetice, decât să le cumpere haine de calitate, care nu stimulează glandele sudoripare la prima horă de hram. De ce oare fac asta? E ultimul lor acord de adio pentru tinereţe sau fantasme nerealizate? Frustrări din tinereţe sau doar o chestie de prost gust?
Fetele Moldovei
, mai aveţi doar încă trei zile ca să vă înregistraţi tinereţea la Miss Facebook.
Acelaşi termen pentru Mister Facebook.
Tags: frumusete
Posted in Psihologie de buzunar | 50 Comments »




November 26th, 2009 at 14:39
Shi totusi cit de evidenta este necesitatea umana de ai fi apreciata frumusetea:fie ea naturala, fie ea “platita de amanti”
. Cit de putini sunt cei care se simt autosuficienti si isi permit sa fie frumosi “sufleteste”(vorba bunicii).
Zic eu e determinat de factorul uman, dar in mare parte de shmecheria creierului nostru- na, ii place lui ca totul sa fie simetric si inteligibil.Cum zic cognitivistii sistemul nostru cognitiv tinde spre simplificarea lumii-atunci cind frumusetea este un anumit standart ne simtim si noi mai bine. Deci, daca pentru a fi aceptat ca fiind frumos trebuie sa ai un nas bine raportat la face-atunci traiasca Chirurgia Plastica(creierul meu astfel nu va suprasolicitat de a cauta frumusete interna acolo unde nu poti masca cu cea externa)
November 26th, 2009 at 14:43
foarte mult mi-a placut, si este adevarat. nu vreau sa vb despre nimeni s-au sa fac o aluzie la cineva , dar naturaletea intotdeauna a batut prefecatorismul si frica de a fi ceea ce suntem cu adevarat …. la asta ma refer in mod special, celor fetite si domnisoare care isi posteaza fotcile la Miss Facebook, lasati-va sufletul si calitatile dvstra feminine sa radieze in ochi…nu in… cum zice soacra … hai succes, astept votarea
November 26th, 2009 at 14:47
sa nu uitam ce fete frumoase castiga miss moldova in anul 2008
cred ca sfaturile mamicii au ajutat-o mult de tot
November 26th, 2009 at 15:07
Simpatic articol..si e mult adevar in el. Doar ca pacat ca felul in care ar trebui si am dori noi sa ne vada barbatii nu prea, si rareori corespunde realitatii.. Oricit de prost machiate sau imbracate ar fi unele fete.. totuna isi sucesc ei gitul uitindu-se la ele…
November 26th, 2009 at 15:12
ador pistruii, parul roshcat (da da – si acolo tot!) si nasurile mari
. am gusturi mai speciale in materie de femei, o stiu. dar stiu si faptul ca imi plac si fetele machiate cu gust, cu parul vopsit si unghii false.
s banal?
November 26th, 2009 at 15:28
relatia pe care o am acum cu iubitul meu se datoreaza unor multiple dimineti de asta vara, cind inca eram doar “amici”, si el ma vedea iesind din odaia mea in fiecare dimineata: in t-shirt extra-larg, cu buclele botite in toate partile, semne de perna pe obraz si ochii ingustishori de somnica
n-am sa uit niciodata micile dejunuri cu care ma astepta sa ma trezesc…ehhh, asa a inceput…
Foarte bun articol, foarte bun
November 26th, 2009 at 15:33
Ashot, oameni cu detaliile fetei asimetrice (extrem de pronuntate) am intalnit doar in Europa. In RM rar, dar rar de tot
Natalika, sunt fete tare frumoase la Miss Facebook. Eu le studiez atent in fiecare seara. Dar imi pare rau sa constat cateodata un exces de machiaj, de lumina, de luare a unei pozitii glam etc. ma gandesc insa ca unor poate ca le plac anume aceste detalii. Dar nu cred ca sunt multi. Vom vedea deja dupa rezultatele votarii.
Paul, nu sunt la curent
Kisoy, e corecta remarca ta. Cateodata sexualitatea si vulgaritatea se afla la un mm distanta. Eu cred ca milimetrul asta, care stimuleaza o imaginatie intreaga, face ca barbatii sa-si suceasca gatul
Dar trece tot atat de repede ca juma de tigara fumata.
Profiler, cu chestia asta
n-ai cum sa fii banal
November 26th, 2009 at 15:34
Leraprimavera, si la noi asa a inceput povestea
November 26th, 2009 at 16:02
soacra salut, pentru inceput sa zic ca sa nu uit, articolul bun de tot.
intradevar, si parintii cu fete si cei cu baieti, trebuie sa fie primii care-si lauda odraslele, sa le spuna ca sunt cei/le mai destepti/te, frumosi/ase, etc. in felul asta copilul creste si devine sigur pe sine.
da amu, sa-ti spun un secret, tare vreau sa am o fetitza (atunci cind va fi momentul), ce sa mai zic, acuma inca mai tare mi s-a aprins becul
sanatate si numai posturi bune, da bune de tot.
November 26th, 2009 at 16:04
Frumos.
presupun că de acolo mi se trage neâncrederea în sine.
Am avut aceeaşi chestie cu tatăl meu.
November 26th, 2009 at 16:35
Lera, ilike
very
Aloha, neîncredere se scrie Î din i
Soacra, nu cred ca n-ai vazut asta
Natalika, o fata din cele miss scrie ca prin această poză in underwear a vrut să vedem frumuseţea ei interioară. Nu-i tare?
November 26th, 2009 at 16:53
Eu stiu un lucru- mama nu mi-a spus niciodata ca sunt frumoasa. Ba mai mult, nu s-a crezut nici ea frumoasa. Si asta e cea mai mare eroare pe care a comis-o in viata, doerece e o femeie frumoasa foc. Acum, avand fata la randul meu, ii spun in fiecare zi cat e de frumoasa si desteapta
November 26th, 2009 at 16:58
Paul, merci
November 26th, 2009 at 17:01
Paul Hodorogea – s-au mai facut si update-uri la foto, ia-n uita-te si vezi mai bine
November 26th, 2009 at 17:02
PS: vrei să zici că nu ţi-a plăcut fata care a încearcă să ne arate frumuseţea ei interioară prin prisma costumului de baie? Am văzut că v-au cam curs mucişorii vouă la toţi acolo.
:]]
November 26th, 2009 at 17:24
Fata ta va creste cu un self-esteem sanatos!
Profesorul de educatie fizica din liceu le zicea baietilor ca inainte de a se insura ar face bine sa isi vada iubita dupa baie si nu doar numai ‘la luminile artificiale’.
November 26th, 2009 at 17:48
Da, ai mare dreptate trebuie sa dau colegelor mele de clasa sa citeasca acest articol
Mi-a placut partea cu “dimineaţa, ciufulită, cu aer de copiliţă”
November 26th, 2009 at 17:58
Aloha, sper ca am fost de ajutor
bună modalitate de a-mi petrece timpul )
Natalika, am văzut adineaori
Aloha2, arata-mi mucul care mi-a căzut acolo. Zero dovezi. Daca vorbeşti cu mine, imi arăţi ce am facut EU, nu NOI. Bini? Poza ceea e ok, de fapt, aproape ca n-am comentat-o.
Nata C, bun sfat ) altfel riscă să se insoare cu un gard de lemn, vopsit intr-un gard de beton.
November 26th, 2009 at 18:10
Soacra Mica, ai un talent aparte sa vorbesti despre lucruri pe care altii le evita.
La ultima ta intrebare asi raspunde : “Din cauza ca saracia si prostia de cele mai dese ori merg alaturi.”
Iar cat priveste frumusetea vazuta cu ochi de barbat, cred ca si el priveste diferit . Una e sa te vada peste 5 minute dupa ce s-a trezit si sa-i para draguta fata ta botita de somn si alta este sa te vada exact la fel sa zicem cand mergi la brat alaturi de el la o plimbare .
November 26th, 2009 at 18:48
‘Pentru că nu ştiu altfel cum să explic de ce femeile frumoase ca păpuşile ruseşti sunt singure, iar mediocrele şi urâţelele (adică tot atât de aproape de glamour ca mine acum de piramida lui Cheops) se plimbă la braţ cu cavaleri chipeşi.’
Am si eu problema asta, prin prisma unei persoane apropiate mie. De fapt eu inteleg mecanismul intrucatva, in schimb persoana careia incerc sa ii explic se uita la mine ca la masini straine cand incerc sa-i zic unde e buba.
Fetele frumoase stiu asta, mare parte din ele constientizeaza ca arata bine, si atunci joaca totul pe cartea asta, aspect exterior, machiaj, haine, accesorii, fiindca considera ca acesta este atu-ul lor (fac asta cu mai mult sau mai putin bun-gust, dupa caz).
Fetele cu un aspect normal, sau mai uratele, stiu si ele treaba asta, la fel, constientizeaza. Si atunci o mare parte din ele se orienteaza catre dezvoltarea mai multor calitati, ca de exemplu isi cultiva arta conversatiei, stiu sa spuna bancuri, se informeaza cat mai mult, se instruiesc.
Astea sa zicem ar fi directiile majoritare, fiindca exista si exceptii, adica fete frumoase, cu bun gust, instruite, dezghetate, si reversul medaliei, fete uratele, fara bun gust, neinstruite, neinformate, fara simtul umorului si fara chef de vorba.
Din punctul meu de vedere asta ar explica cum se face ca o fata normala sau chiar uratica, in schimb informata, dezghetata, cu simtul umorului si cu chef de vorba (adica un om langa care nu te plictisesti nici macar o secunda) reuseste sa aiba la brat un cavaler chipes
Iar pe alaturi sta fata frumoasa ca din poveste, machiata si imbracata dupa tendintele modei, uitandu-se lung in urma celor doi, fiindca ea nu poate gasi subiecte de conversatie, nu stie ce mai e prin lume, nu citeste decat reviste pt femei,nu stie sa fie calda si apropiata si unde mai pui ca de obicei niciunul nu i se pare destul de bun pentru ea!
November 26th, 2009 at 18:54
Apropo, este o vb in popor, pentru barbati mai mult, dar subintelesu tot femeielor le revine, si suna cam asa : “doresti sa vezi daca femeia ta e intradevar frumoasa? uita-te la mama ei nemachiata …” uite asha
November 26th, 2009 at 19:14
“Apropo, este o vb in popor, pentru barbati mai mult, dar subintelesu tot femeielor le revine, si suna cam asa : “doresti sa vezi daca femeia ta e intradevar frumoasa? uita-te la mama ei nemachiata …” uite asha”
Ei, nu chiar asa de dur
November 26th, 2009 at 19:34
da sa trec virtual pe cealalta baricada
SM, de ce se pune atata accent pe naturalete? poate femeile care atat de mult tin la ea nu fac altceva decat sa isi ascunda frustrarile? cica “eu is asa de la mama natura, nu ca Pamela aia cu saci in tate! Papusa plastica, nu femeie” , “nu ma dau in spectacol”, “eu ma apreciez asa cum sunt”, “ce, is curva?” , “barbatii apreciaza naturaletea”
dar pana la urma barbatii tot la fuste scurte, tocuri si buze rosii intorc capu… apoi la Taniusa , serenkaia mishi, care tre sa gaseasca motiv sa se simta cumva speciala..
nu uita ca Marilyn Monroe s-a decolorat devenind modela si petrecea ore aplicand machiaj (buzele-i carnoase fiind o iluzie optica,), iar Dita Von Teese poarta corsete si machiaj puternic .
deci?
November 26th, 2009 at 19:55
Las’… ar trebui sa filmati soferii cum se holbeaza la spoturile publicitare din oras in care apare o tipa simpatica si mai ‘putin’ imbracata. [ex. reclama la vodka ( X ) ]
November 26th, 2009 at 19:59
Ceziceu: dar pana la urma barbatii tot la fuste scurte, tocuri si buze rosii intorc capu
Partial adevarat, e doar vb de prima impresie unde conteaza aspectul , dupa aia partea cu fust e relativ, depinde si ce standarte ai
November 26th, 2009 at 20:03
Iaca o investitie de timp buna
Cand vad cate eforturi depun fetele pentru infrumusetare (epilare ici-colo, decolorare, alesul hainelor, machiaj, aranjarea parului in fiecare dimineata, manichiura, pedichiura si tot pachetul) numai una le doresc -sa intalneasca pe cineva care le-ar aprecia efortul. Sa nu se foloseasca de ele doar ca de o papusa pe care o scoti din cutie, o admiri, te joci, te lauzi la prieteni si cand te saturi o pui la loc. Pana la urmatoarea data, cand iti aduci aminte.
November 26th, 2009 at 20:03
ioi. Asta inca nu-i nimic. Qred..eu am f acu 2 luni intr-un local…in care,la ora 23+,era o doamna cu copilul[6luni?] in brate..in tot fumul cela de tigara si muzica data la maxim.
Si inca un “fenomen” o alta ‘doamna’ venise cu fiica ei de vreo 11 ani… Face2face,mama fuma si fiica bea suc si se uita la ea. Apoi maica-sa o lua la dans…ca ma rog,n-avea cu cine sa danseze/sa se distreze…
November 26th, 2009 at 20:09
Agatha Christie spunea ceva asemanator, dar pentru fete: “Daca vrei sa stii de iubesti cu adevarat un barbat, inchipuiti-l la pat, bolnav, si pe tine fiind nevoita sa-i schimbi oala. Daca si in aceste conditii iti mai pare frumos si drag, casatoreste-te cu el.”
November 26th, 2009 at 20:24
SUper articol)intradevar,frumusetea feminina consta nu in tone de machiaj si fotoshop,ci in frumusetea interioara,avem fete foarte frumoase,pacat sa spunem ca nu-i asa)
November 26th, 2009 at 20:27
Olga, de ce sa cadem iar in pacatul extremelor: sau e Pamela, sau e serenikaya mashi? Dar nu-i chip sa ne inghesuim in mijlocul de platina?
Si simpaticuta, si ingrijita si nu proasta, descurcareata si cu simtul umorului
Deci?
Care a fost soarta lor? Una s-a sinucis, alta s-o ablamit la eurovision (ma prikalesc oleaca
) Toti barbatii planetei s-au culcat in minte cu ele. Au visat la ele. Asa si? Ce au castigat ele ca femei? Bani, faima, diamante? Le-au avut si au. Dar familie, dar copii, dar un barbat mai mult sau mai putin iubitor si fidel? Cu asta se masoara fericirea unei femei implinite. La 30, la 40, la 50 de ani, n-are importanta la ce varsta. Nu cu statut de amanta de lux. Fortata. Marilyn a fost o nefericita ca femeie, toata lumea stie. Din copilarie pana la moarte. Folosita de barbati si abandonata. Ce mama i-ar dori fiicei sale o asa soarta? Unele din bune intentii asa si fac
Dar daca ar fi mai destepte si mai putin complexate la randul lor, ar putea prevede astfel de lucruri. Macar in parte, ca viata e imprevizibila totusi.
Totusi discutia depinde de rolul pe care il masori pe tine: mama, femeie (celibatara sau casatorita), amanta, prietena…
P.S. Nush ce-mi pare ca am luat un tot de mama, la sfarsit
November 26th, 2009 at 21:52
mi-a placut!!!!!!!!!!!!!!!!!!
))))))
November 26th, 2009 at 23:12
Frumos raspuns,judeci bine lucrurile pentru ca privesti in viitor si la soarta lor adevarata dar nu filmata cu montaj.Imi plac oameni cu astfel de judecata.Eu cred ca sunt cel mai fericit barbat de pe pamint pentru ca am o sotie ideala,cind prezint sotia mea o numesc Proverbe31,pe cineva l-am auzit chiar reprosind”imposibil”,poate pentru el da dar nu si pentru mine.Cel mai intelept om de pe tera spunea despre frumusete cam asa”Femeia frumoasă şi fără minte este ca un inel de aur pus în rîtul unui porc.”Mai multe perle de acest fel puteti gasi in Pildele lui Solomon.
November 27th, 2009 at 12:39
referitor la naturalete, epilare si alte artificii. mie imi place cand langa mine sta o femeie de efect, iar una cu aspect prea natural nu prea are shanse sa mi se arunce in ochi. actuala mea partenera era foarte complexata la inceput – taica-su ia zis de cateva ori ca e slaba si are picioare de gaina, astfel ca timp de un an – cat ne vedeam din cand in cand – n-am vazut-o in fuste. nu vreau sa treaca nimeni prin ce am trecut io, s-ai scot aberatiile lu tac-su din cap si s-o elberez de complexe, dar am reusit. acum are mai multe fuste in garderoba, la fel cizme si pantofi cu toc (nu purta) si rochii si bluze decoltate (la fel). la fel de greu a fost s-o dezvatz de a purta sutien sub tricou. in 2 ani am scos dintr-o fata timida si modesta, care purta haine largi, pulovere si pantaloni ca la practicantii de aiki-do, o femeie de efect, sexy si provocatoare, cu care imi place sa ies in orash si sa observ priviri invidioase si obediente in jur. puteti zice ca ma laud, dar nu-mi pasa – imi place transformarea, dar cel mai important este ca si ei ii place.
PS: taica-su a regretat amarnic cele spuse atunci – eu s razbunator din fire
)))
November 27th, 2009 at 13:08
Ma bucur pentru tine
Daca as auzi de la socrul mic ca are o sotie ideala, apoi m-as gandi pe loc ca mai are inca o sotie pe undeva
Pai eu nici n-am zis sa umble cu basma in cap si in galosi
dar, crede-ma ca fiind in colective de femei stiu cat timp se duce pe deghizare. De asta si spuneam mai sus – macar sa aiba noroc de barbati (iaca ca tine) care sa aprecieze efortul. Nu cu “waaaw!” hai sa te arat prietenilor sa crape de invidie (apropo, chiar ma gandesc ce placere e sa stii ca altul si-o inchipuie pe prietena ta in toate pozitiile kama-sutrei?
), dar prin comportament, gesturi, atentie. Din propriile observatii am dedus ca “cu cat femeia se impopotoneaza mai tare, cu atat mai mult e in lipsa de atentie”. Si deghizarea ei, uneori excesiva, nu arata altceva decat cautare de atentie.
Dar nu atentie de asta
dar de asta
Si da, de ce crezi ca unei femei nu-i place sa se sprijine pe bratul unui barbat ingrijit, stilat, parfumat? Cam rar vezi asa ceva (mai ales dupa 35 incolo), aproape ca numai prin oras. De ce? Iaca iti spun eu. Am vazut deja intr-o reactie la postul cu MisterFacebook, dar si in cazuri reale din viata. E destul ca un taran sa vada ca un barbat isi curata glodul de sub unghii ca sa-i strige din urma ca-i metrosexual.
Din fericire randurile lor se raresc
November 27th, 2009 at 13:29
de acord, SM, eu fiind din sat si stiind cum e pe acolo. dar uite taica-meu are 74 de ani si umbla si acum foarte ingrijit – se rade, se spala, isi tunde parul din urechi si nas, isi taie unghiile si nu poaarta o camasa de doua ori la rand. ase c eu am cui semana
. din pacate nu pot spune si despre ceilalti vecini ai sai – mai ales care au vaci si porci, si care prefera sa miroase ca acestea decat ca un om.
la sate e inca TARE. MULT. DE. LUCRU.
da nush cine il va face – nimanui nui pasa. poate mai umbla moldovenii prin afara si prind la minte… mai stii…
da de metrosexuali, of… mie numi place acest gen de barbati, prea tare seamana a poponauti din pacate. ce-i drept, nam nimic nici cu unii, nici cu altii, dar nici respect nu le port, sorry. eu sunt adeptul a ceea ce inseamna elegantza britanica, cu toate ca imbrac costumul doar o data in an – cand facem decernarea premiului Automobilul anului si e prea multa lume sa ies in blugi sau camouflage, cum mii obiceiul…
November 27th, 2009 at 13:34
Profiler, noi (tu si cu mine, adica) matinca intelegem diferit cuvantul metrosexual. Poate deatata ca suntem de sexe diferite. Ia baga o poza de barbat despre care zici 100% ca-i metrosexual
November 27th, 2009 at 15:32
Da voi stiati ca exista fobie fata de femeile frumoase? Caliginefobie. Iaca asa. http://www.dietazilei.ro/stiri/190/52/Noutati-medicale/
Oare cum se numeste frica de femei urate?
November 27th, 2009 at 16:09
“…cum să explic de ce femeile frumoase ca păpuşile ruseşti sunt singure…”
Красивые женщины редко бывают одни, но часто бывают одиноки – Хенрик Ягодзиньский
November 27th, 2009 at 16:53
interesant ce spui socrita.mi-a placut.acum noi femeile ne punem virtual pe diferite parti ale baricadei.
Din propria experienta…foloseam machiajul pentru cel mult juma’ de ora.Fiindca, uitam ca sunt machiata si imediat ma stergeam, fara sa-mi dau seama.
Personal, mai mult am stat cu nasul prin carti, decat sa ma fac frumoasa, si cu aceasta calitate de atotstiitoare nu prea faceam “furori” la barbati.Si aici ma refer la varsta 17-20 ani.
Ca mai apoi cand ne maturizam toti, sa ni se maturizeze si valorile, si desigur ca se apreciaza mai mult “altceva” decat extensiile la unghii..:)
November 27th, 2009 at 19:18
Soacra Mica, se pare ca cu articolul asta ai pus , cum zice Viorica, femeile pe diferite parti ale baricadei. Citind comentariile , am impresia ca acus se va ajunge la concluzia ca de fapt e mai sigur sa fii nu prea frumoasa, altfel vei fi garantat nefericita. Oare….Frumusetea e un dar de la D-zeu si nu degeaba e un vis al multora, si nu degeaba se inventeaza atatea trucuri, care ne-ar apropia cat de cat de idealul ravnit. Si mai cred ca frumusetea exterioara este mai mult decat cineva vrea sa creada, chiar si cea obtinuta artificial: cosmetica s..m.d. Este incredere a in sine si este un lucru foarte important. E un pas inaine spre perfectiunea la care visam cu totii. Si nu e nimic rau in faptul ca omul vrea sa fie frumos. Sa nu-i criticam prea dur pe cei care pun accentul pe frumusetea exterioara. Poate ca fac ce pot. De mai mult nu sunt capabili. De fapt in viata asta este cel mai important . Sa faci ce poti foarte bine. De asta si sunt antipatice tuturor duduitele destepte si neingrijite. Mintea le-ar permite in scurt timp sa devina principese, doar lenea si indiferenta le lasa slute. Cum zicea cineva : nu exista femeie desteapta sa nu fie si frumoasa. In asa caz e lenoasa sau indiferenta.
November 27th, 2009 at 19:57
Tanya, pai noi aici despre frumusetea exterioara vorbim.
Mai ales ca facem referinta si la concursul Miss Facebook. Desigur ca nu poate fi detasata de cea interioara (siguranta de sine, naturaletea gesturilor, umorul, carisma) dar astea completeaza peisajul abia dupa ce intri in contact cu persoana.
Eu tot consider ca frumusetea joaca o carte hotaratoare in destinul unei femei. Asta n-am cum s-o neg, de altfel as minti. Dar nu cred ca e vorba de o frumusetea standard, omogenizata, cea care se vinde in toate cosmopolitanele, care se consuma usor si mult. In schimb, frumusetea despre care se spune “bai, are fata asta un nu stiu ce si un nu stiu cum”, “iaca nu pot sa nu ma gandesc la ea si gata”, se intalneste tot mai rar.
November 27th, 2009 at 22:06
iata nu pot intelege de ce barbatii se tem de notiunea de “metrosexual”?!
November 27th, 2009 at 22:16
Soacra Mica, cand vorbesti de acel ceva, cred ca te referi la intelepciune. Ea iti poate da siguranta de sine, carisma, simtul umorului.
). Si acolo este nevoie de acel ceva . In prima se scrie nimic pe trei sute de pagini (se invata in universitati cum sa reusesti
),iar in a doua faci descoperiri in fiecare alineat .
Iar ochii o scot in evidenta. Despre femeile, care o au se spune : are ochi frumosi, adica suflet frumos.
Intelepciunea nu depinde de diploma din buzunar , de studii sau de cantitatea de informatie pe care cineva reuseste s-o memorizeze. A sti multe nu inseamna a intelege multe.
Iar daca sa fac o paralela , de multe ori gasesti texte scrise intr-un limbaj perfect, pe care le dai intr-o parte dupa prima propozitie, si altele de la care nu te poti rupe (ca de la blogul tau
November 27th, 2009 at 22:32
Mie de exemplu imi place sa ma barbieresc si sa ma parfumez seara pentru ideala mea asa ii pot arata ca o iubesc,asta o face si pe ea sa-mi daruiasca si sa scoata din adincurile ei infinite tot cei mai frumos.Cine da lui isi da si cine face lui isi face.
November 28th, 2009 at 19:04
SM “Oare cum se numeste frica de femei urate?” – eu de cai ma tem de mititel
eu asha-i zic
November 28th, 2009 at 19:18
Soacra, fericirea sau nefericirea unei femei nu recurge din frumusetea lor. De altfel nu ar mai fi atata miorlait in Moldova celor-mai-frumoase-femei-din-lume. Fiecare isi alege (impacare sau frumusete) si sa fii sigura, nu din inconstiinta. Si s-au ales cu faima, adorare, bani, bijuterii etc din proprie ambitie.
necesitatea de a crea o familia si alte chestii siropoase nu survin decat din frica de singuratate si parasire . Sau de a corspunde normelor. Vezi tu, mai toate femeile din MD is casaorite, dar le poti numara pe degete pe cele fericite.
Cele ce pot fi frumoase, llas sa fie. Bravo celor si destepte. Dar sa te mandresti cu naturaletea doar prin comparatie cu cele de mai sus nu e decat ipocrizie. Pana la urma la nunta toate ca una se coafeaza si machiaza
November 28th, 2009 at 21:47
Cele care sunt percepute frumoase (nu e vorba de frumuseti standard ca la uzina de Barbie) au mai multe sanse. Nu eu am descoperit-o, dar studiile si sondajele
Deci, frumusetea nu e o garantie, dar e o sansa. Depinde deja cum femeia foloseste acest as. Despre asta vorbesc si in articol, de fapt.
Sa nu scapam din vedere ca… atentie! de cele mai dese ori barbatii spun asta. Din tara si din afara tarii. La exterior ne referim acum, nu la alte caracteristici.
Olga, in ultima analiza, fiecare din noi e singur si se teme sa fie parasit. Eu socot ca e mai bine sa te temi impreuna cu cineva de singuratate
Si asa, temandu-te, sa faci dragoste ca si cum ar fi ultima seara, sa faci copii, si, Doamne, cat de repede cresc, sa te bucuri de fiecare clipa traita azi. Dar maine, maine nu stiu cum am sa fiu, mai mult sau mai putin singura. De ce sa-mi rup capul azi? S-apoi, casatorita sau ba, nimic nu-i vesnic. Si nimeni nu moare in aceeasi zi cu partenerul. La adanci batranete.
Pai nunta e un eveniment, nu?
Sa nu uitam ca machiajele sunt diferite: profesioniste (care avantajeaza) si de doi bani (boiala aiurea). Primul e o arta intreaga. Nu vad de ce o mireasa s-ar priva de o astfel de ocazie.
November 29th, 2009 at 09:56
Citez Ceziceu: “necesitatea de a crea o familia si alte chestii siropoase nu survin decat din frica de singuratate si parasire . Sau de a corspunde normelor”
Dorinta de a te simti imiplinit, iata de unde provine, dupa mine, necesitatea de a crea o familie. Nu pot sa zic despre barbati nimic, vorbesc de femei. Cat de mare succes nu ai avea pe plan profesional, odata si odata cariera ajunge sa nu te mai satisfaca pe deplin. Si o femeie cu adevarat frumoasa, cea care are “un vino ‘ncoace”, asa dupa cum a mentionat SM, nu poate, nu are cum sa traiasca in singuratate. Modelele de frumusete pe care le-ai prezentat anterior drept etaloane, sunt doar niste personalitati care s-au remarcat prin ceva, mai neobisnuite decat alte femei. Nu si frumoase. Cel putin eu nu le vad asa.
November 29th, 2009 at 23:01
Citesc blogul si ideile tale des. De fiecare data ma gandesc ca eu sunt duhul tau reincarnat (pentru ca sunt mai mica de ani decat tine)inainte ca corpul tau sa devina neinsufletit
)
Ador modul in care transpui in text ideile.
November 29th, 2009 at 23:04
Aïe!
Am deja la ce sa ma gandesc asupra noptii.